Sunday 18 September 2011

MAKHLUK GHAIB

makhluk ghaib...dari mana datangnya makhluk ghaib ini???tahukah kita segala makhluk ghaib itu juga datangnya dari Allah??kenapa sehingga sekarang istilah "hantu" masih ada di zaman sekarang??sebenarnya hantu itu adalah dari satu spesis yang sama iaitu syaitan..
syaitan itu dijadikan daripada api..api mana??api neraka..kenapa kita perlu takut pada syaitan???adakah kerana syaitan dijadikan dari api..??
janganlah kita takut pada syaitan..kerana Allah telah jadikan kita sebaik - baik kejadian..maka disitu..kita jangan sekali - sekali takut dan fikirkan tentang syaitan..kerana bila kita takut dengan syaitan..maka syaitan akan ketawa keriangan..mereka akan menghasut kita ke arah kesesatan..
sedikit demi sedikit..dan jika kita tidak utuhkan iman di dada..maka terpesonglah kita..

moga di jauhkan segalanya..jangan jadi seperti orang yang memohon sesuatu pertolongan daripada syaitan..kerana kononnya syaitan dijadikan oleh api makanya mereka berkuasa..

TIDAK!!!

TIADA YANG LEBIH BERKUASA DARIPADA ALLAH SWT..

mohon dijauhkan segala mala petaka yang berlaku pada waktu sekarang..sepatutnya kita pohon pada tuhan yang satu..iaitu Allah..
syaitan tiada kuasa ke atas kita...jangan biarkan mereka menguasai kita..Allah telah berikan kita Al - Quran yang penuh dengan kuasaNya..untuk kita gunakan dalam hidup kita,diri kita, dan sebagainya..gunakanlah Kitabullah itu ke jalan yang sebaiknya..

kita perlu pegang syahadah kita yang menunjukkan kita ini orang Islam..

"AKU NAIK SAKSI BAHAWA TIADA TUHAN YANG DISEMBAH SELAIN ALLAH..DAN AKU NAIK SAKSI BAHAWA MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"

dari makna syahadah itu sendiri sudah termaktub bahawa hanya Allah SWT yang berkuasa..tiada yang lebih berkuasa daripadaNya..

jadi ingatlah!!!peganglah satu pegangan..pegangan bahawa agama kita agama Islam..tuhan kita Allah SWT..nabi kita Muhammad SAW..kitab kita Al - Quran..kiblat kita Kaabah..mazhab kita mazhab As - Syafie..

INGATLAH!!!!!

3 comments:

  1. Semoga kita sentiasa dijauhkan dari gangguan makhluk halus sebegini. Amin. ;)

    ReplyDelete
  2. huhuhu bahaya makhluk halus ini kan....

    upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!...c`ayob follow sini :)

    Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

    http://cayob.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..tq coz follow my blog..
    insyallah ana akan bertandang ke blog anta ye ayob..tq n sme2 la kte menghindar sesuatu yg syirik..

    ReplyDelete