Wednesday 17 August 2011

GEJALA SOSIAL SEKARANG..

manusia zaman dahulu dengan zaman sekarang amat berbeza tingkah lakunya..zaman dahulu orangnya amat menjaga kehormatan diri dan menjauhi istilah "zina"..tetapi zaman sekarang bagaimana????
zaman sekarang penuh gelumang dengan istilah itu..di merata tempat ada sahaja berita yang kita dengar..kenapa semua ini berlaku??
antara petanda - petanda kiamat adalah perlakuan zina di merata tempat..dan ianya sudah pun berlaku di negara kita..ini bermakna???KIAMAT SUDAH SEMAKIN HAMPIR!!!!!!!
adakah kiata ambil tahu tentang semua itu??ingatlah wahai sahabat dan umat Islam sekalian..istilah "kiamat" itu bukan sesuatu yang boleh diperlekehkan..kita semua mahu ke syurga..tiada sesiapa di antara kita mahu ke neraka..tetapi cukupkah iman kita???cukupkah amalan kita???cukupkah bakti kita kepada ibu bapa???CUKUPKAH????fikirkan wahai semua manusia..saya rasa semua tahu tanda - tanda kiamat bukan???
mungkin perkara itu tidak terjadi kepada negara kita...tetapi cuba kita bayangkan perkara itu terjadi di depan mata kita..dapatkah kita lari???
inilah tanda - tanda kiamat apabila maksiat berleluasa..

ada apa dengan zina???nikmatkah zina itu???orang yang berzina akan dilaknat Allah secukupnya..mahukah kita berada dalam golongan yang dilakant tuhan???bagi yang pernah melakukan zina..kembalilah ke pangkal jalan..berubahlah..jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..ingat pada ibu bapa kita...pada kawan - kawan kita..dan yang penting sekali..ingat pada Allah dan rasulNya..zina bukan sesuatu yang nikmat...kerana Allah telah menjanjikan nikmat yang jauh lebih hebat daripada zina..cuba kita semua bayangkan yang kita di syurga nanti dapat menikmati bidadari syurga..dengan syarat, jangan kita melakukan zina di dunia..maka Allah janjikan kita bidadari di syurga kelak..insyallah..kita akan jauhi apa yang mungkar di sisiNya..AMINNN...waallahua'lam...

No comments:

Post a Comment